In november vond het Canna Seminar plaats welke in het teken stond van de ontwikkelingen op het gebied van Research en verpakkingen, de ontwikkelingen van LED-verlichting en een stukje wetgeving.

Canna begon met hun nieuwe marketing campagne door hun nieuwste bedrijfsfilm te laten zien. De diverse thema’s kwamen aan bod; Canna Research, experimenten, wetgeving plantenvoeding, soorten licht – LED versus HPS, EU registraties, energie, plantgevoeligheid, fotosynthesen, etc.


Nieuwe labels op voeding

Het blijkt dat alle EU landen verschillende wetten en regels over plantenvoeding hebben. Hierbij werd onder andere aangegeven dat er in 2017 nieuwe Labels op de voeding te staan voor NL en EU. De winkels hebben nog 1 jaar de tijd dat ze de plantenvoeding met oude labels verkopen. Langzamerhand zullen er nieuwe labels in gaan stromen. Cannacure heeft een verbetering doorgemaakt, waardoor het voor tegen Spint als Meeldauw werkt. Een mooie innovatie. Canna is continue op zoek naar innovatie en verbetering van haar producten.

Planten groeien beter met HPS licht

Licht is er een van de belangrijkste factoren voor de groei en ontwikkeling van de plant. Er bestaan verschillende mogelijkheden zoals bijvoorbeeld; HPS licht en LED licht. Bij de onderzoek door Canna blijkt dat de planten wie onder het HPS licht groeien nog steeds meer productiviteit hebben, dan onder de LED verlichting. Maar natuurlijk heeft alles plussen en minnen. Met LED-verlichting bespaar je elektriciteitskosten maar is er iets minder opbrengst. Bij HPS zijn de elektriciteitskosten hoger.

Wetgeving is in elke branche belangrijk en goed is om te zien dat Hollands Glorie B.V. zich volledig houdt aan de Nederlandse wetgeving, iets wat je ten alle tijden hoort na te streven. Hierbij is een samenwerking tussen collega leveranciers, fabrikanten en winkeliers erg belangrijk.

Uiteraard zorgde Canna op een mooie locatie en de vriendelijkheid van het Canna personeel, voor een lekker hapje en drankje om het Seminar tot een groot succes te maken. Hollands Glorie is altijd op zoek naar nieuwe kennis om zo de klanten goed te kunnen informeren.